ÖNKORMÁNYZAT / Projektek / City Cooperation II.

2022-06-08 17:32:44

City Cooperation II. projektismertető:


A projekt általános céljai: 
A szlovén-magyar-osztrák határrégióban lévő önkormányzatok közötti határon átnyúló együttműködés magasabb szintre emelése, és ezen városok partnerségének erősítése az alábbiak által:
  • Partnervárosok, mint egyéni arculatú és régión kívül is érzékelhető világítótornyok
  • Innovatív és telephelyre vonatkozó vásárlói erő megkötésére irányuló rendszerek
 
Projektpartnerek:
Osztrák vezető partner: Die Oststeirische Städtekooperation (Keletstájer Városok Szövetsége Egyesület)
Magyar részről: Zala megyéből Lenti Város Önkormányzata (projektpartner Letenye, Zalalövő)
Vas megyéből Körmend Város Önkormányzata (projektpartner Őriszentpéter, Szentgotthárd, Vasvár)
 
 
Előzmény (City Cooperation I.), együttműködési terület:
City Cooperation projekt 2008-ban indult útjára egy kelet-stájeri együttműködési minta alapján, 8 osztrák, 9 szlovén és 7 magyar város kezdeményezéseként. Az osztrák városok Bad Radkersburg, Fehring, Feldbach, Friedberg, Fürstenfeld, Gleisdorf, Hartberg, Weiz. A szlovén városok Murska Sobota, Gornja Radgona, Ptuj, Lendava, Ljutomer, Radenci, Lenart, Ormož, Beltinci. A magyar városok Letenye, Lenti, Zalalövő, Őriszentpéter, Szentgotthárd, Körmend, Vasvár.
 
Projekt megvalósításnak időtartama: 2016.05.01-2019.10.31
A projekt ERDA támogatás összege: 1.032.229,5 EUR
A projekt nemzeti finanszírozási hozzájárulás összege: 182.158,17 EUR
 
Vas megyei együttműködő városokban, vagyis a koordinálást végző Körmenden, Szentgotthárdon, Őriszentpéteren és Vasváron olyan programok kialakítását tűzte ki célul a projekt, amelyek alkalmasak a városok turisztikai és gazdasági fejlesztésére, egyben hozzájárulnak a lakosság megtartásához is. Mindehhez csatlakozik a városmárkák definiálása és a városi arculati elemek meghatározása is, amelyek támogatják a települések, és az innovatív turisztikai termékek kialakításán keresztül a térség hazai és nemzetközi ismertégének növelését egyaránt.
 
A City Cooperation II projekt célja a városok egyedi arculatának, márkájának meghatározása, és olyan programkínálat állt össze, amely egyrészt még vonzóbbá és élménydúsabbá teheti a városi polgárok életét, másrészt a négy városba és a térségre látogatók számára is egyértelművé teszik a városok értékeit a régióban, hazánkban, és külföldön egyaránt. Értékek leltára széleskörű, s olyan egyedi karakterisztikájú adottságokkal rendelkezik, amelyekre városonként külön-külön, de közösen is érdemes építeni.
Minden város részt vesz a közös pilot-tevékenységekben a következő területeken:
 
 
City branding
A tevékenység célja: a városi hálózatban az egyéni városi profilok megerősítése/továbbfejlesztése, egyedi arculatok kialakításának érdekében, hogy turisztikailag és gazdaságilag, valamint a lakosság megtartása szempontjából – ami a régió egyik fő problémája – előnyre tegyenek szert. A brand-ek kialakítása rendkívül fontos pl. a turizmusban. Vannak települések, amelyek maguktól ismertté válnak (pl. fővárosok, illetve valamilyen szempontból központok), de a kisebb helyeknek ezért meg kell küzdeni. Ezért a régióban lévő városok egyedi profilokat szeretnének kialakítani egy policentrikus hálózat részeként. A megerősített városi profilok hozzájárulnak egy erős, egységes városszövetségi hálózathoz.
 
Jelen feladat keretében négy vasi város: Körmend, Őriszentpéter, Szentgotthárd és Vasvár esetében szükséges világos városprofilok, városi márkák, városi arculatok kialakítása és/vagy megerősítése, továbbfejlesztése a 24 város együttműködésen belül. A városok profilalkotása – egy strukturált márkaépítési folyamat részeként - a célcsoportok aktív bevonásával történik. Az osztrák városok közül egyesek az egyedi régiós és városi profilalkotás éllovasai; mint Feldbach a Vulkanland központja, vagy Fürstenfeld, mint termál-főváros.
A város brandek kialakítására készül egy helyzetelemzés és az elemzés után, a helyzetfeltárás eredményeire építve városonként egyedi city brand, vagyis egyedi arculat/image kialakítása a cél. Ezek a profilok az egyes városok speciális erősségeit fogják visszatükrözni.
 
A City Branding tevékenység keretében elkészült imázsfilm alábbi linken tekinthető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=LMZpcYGOZQk
 
 
 Innovatív turisztikai termékek
A projekt egyik specifikus célja egy erős, egységes városszövetségi hálózat létrehozása a határtérségben. Tematikus városi hálózatok kialakítása közös pilot tevékenységek végrehajtásán keresztül. A pilot tevékenységekbe minél több város teljes körű bevonásával. A városok közötti együttműködést a projekten belül többek között innovatív turisztikai termékek kifejlesztésével kívánjuk intezívebbé tenni. A pilotban résztvevő városok különböző módszerek révén ajánlják egymást, így erősítve a határon átnyúló térség összekapcsolódását.
 
A Rába völgye egy fontos topográfiai összekötő elem Kelet-Stájerország és Nyugat-Magyarország között. Ennek a völgynek a mentén található osztrák oldalról Weiz, Gleisdorf, Feldbach és Fehring, a magyar oldalról pedig Szentgotthárd, Körmend és Vasvár. A völgy mentén találhatóak közlekedési összeköttetések, úgymint vasútvonal (Ostbahn) Gleisdorf és Körmend között, de ugyanúgy egy turisztikailag intenzíven igénybe vett kerékpárút is. A Rába, mint összekötő elem turisztikai hasznosításához kapcsolódóan pl. Fehring egy ún. „Rába központot“ kíván létrehozni, amely építészeti szempontból a völgy természeti- és kultúrtájához kapcsolódó különlegességeit mutatja be.
 
A projekt előkészítésékor már elég korán előtérbe került a „gyermekélményvárosi kínálat“. Így például Letenye nagy munkát fektetett abba, hogy milyen ajánlatok fejleszthetők, ami a családokat és a fiatalokat ráveszi, arra hogy a városokat felkeressék és ezzel a turisztikai lehetőségeket is tovább fejleszthessék. Ez a megfontolás az osztrák oldalon is nagy szerepet játszik. Minden esetben a családok által a városokban eltöltött tartózkodási idő meghosszabbítása a cél.
 
A tevékenység célja: a „Rába Élmény” és „Családi Élmény” innovatív turisztikai termékek kidolgozása az együttműködésben résztvevő, érintettek számára.
 
Ennek keretében a Rába menti városokban konkrét turisztikai termékek kerülnek kifejlesztésre, mely által az egyes városok impulzust kapnak a Rába mentén egy attraktív közös turisztikai kínálat lépésről-lépésre történő kifejlesztésére, melyek az egyedi sajátosságokra (pl.: „Batthyányiak“, mint történelmi-kulturális örökség Körmenden), és az egyes turisztikai célcsoportok igényeire is építenek. Olyan termékek kifejlesztését várjuk, melyek a városokat különböző célcsoportok (pl. családok, gyermekek, idősek, fiatal korosztály) számára „átélhetővé” teszik, és ezáltal is növelik a turizmus értékteremtési potenciálját.
 
 
MOBIL ZÁRÓKONFERENCIA MEGSZERVEZÉSE
 
A 4 vasi városban (Körmend, Szentgotthárd, Őriszentpéter, Vasvár) a projekt eredményeinek bemutatása céljából sajtótájékoztatóval egybekötött zárókonferencia szervezése (4db zárókonferencia megszervezése a Vállalkozó feladata)
 
Helyi piac stratégia és termelők kvalifikálása
A projekt egyik specifikus célja a helyi gazdaság vásárlóerejének erősítése, a vásárlóerőmegkötés innovatív rendszerének továbbfejlesztése a határrégióban. Ezen célkitűzés egyik elvárt kimenete a helyi piacok hálózatának kialakítása a határtérség együttműködő városaiban.
A 4 vasi város tekintetében a helyi piacok fejlesztési potenciálok felmérése, ennek során együttműködés az osztrák partnerekkel, az ottani, helyi piacokkal kapcsolatos tapasztalatok megjelenítése. A fejlesztési potenciálok felmérésénél a fejlesztéshez szükséges konkrét eszközigényeket és infrastrukturális igényeket is meghatározzák a résztvevők
 
A helyi piacok stratégiára alapozva a vásárlóerő minél nagyobb arányú helyben (értsd: határrégióban) tartása érdekében elkészül a négy vasi város (Körmend, Őriszentpéter, Szentgotthárd és Vasvár) helyi piacaira vonatkozó marketing koncepciója.
A helyi termelők kvalifikálása keretében Rövid Ellátási Lánc fogalmi meghatározása, hazai és nemzetközi jó gyakorlatainak elméleti ismertetése, hazai őstermelői és kistermelői szabályozás részletes ismertetése, Alapvető marketing ismeretek, az online hirdetési lehetőségek gyakorlati bemutatása valósul meg.
 
Bővebb információ a projektről: www.24cities.eu

 

 


Bővebb információ a projektrőlwww.24cities.eu

Letölthető dokumentumok: 

Marketing terv bemutató 
Körmend marketing terv

Hirlevél 2019. június
Hírlevél 2019. július
Hírlevél 2019. augusztus / 1
Hírlevél 2019. augusztus / 2

Körmend bemutatkozó leporelló
Helyi termelők kvalifikálsa
Körmendi piac leporelló

Zárórendezvény beszámoló 


Körmend helyzetfeltáró workshop beszámoló citybranding II. 
Körmend marketingterv bemutató beszámoló citybranding II.
Körmend zárórendezvény beszámoló citybranding II.
Körmend arculati kézikönyv 2019.
Körmend helyi piac kommunikáció citycooperation II.
Körmend helyi piac stratégia citycooperation II.
Körmend helyzetfeltárás_citycooperation II.
Körmend leporelló A4_print
Közös koncepció innovativ turisztikai termék citycooperation II.

.



 

Eseménynaptár

Hírek, aktuális

További hírek

Kövessen minket Facebookon is Felhívások Értesítések

Partnereink