ÖNKORMÁNYZAT / Bizottságok / Pénzügyi és Közbeszerzési Bizottság

Pénzügyi és Közbeszerzési Bizottság

3 képviselő + 2 külsős tag
Elnök: Szlávik Csaba
Tagok: Tóth László, Kocsis István, id. Schreiber Mihály, ifj. Sövegjártó Zoltán


A bizottságok általános feladataik keretében

a) döntenek a hatáskörükbe utalt ügyekben;
b) a képviselő-testületi döntések előkészítése érdekében megvitatják, és állást foglalnak, javaslatot tesznek a feladatkörükbe tartozó ügyekben;
c) ellenőrzik feladatkörükben az Önkormányzati Hivatal munkáját a képviselő-testületi döntések előkészítése, és azok végrehajtása vonatkozásában;
d) javaslatot tehetnek a képviselő-testület hatáskörébe tartozó és a bizottság feladatkörét érintő személyi kérdésekben.

    A Pénzügyi és Közbeszerzési Bizottság feladat- és hatáskörei:
  1. dönt a képviselő-testület által részére átruházott ügyekben;
  2. véleményezi az éves költségvetésről szóló önkormányzati rendelet tervezetét, valamint a végrehajtásról szóló beszámolót;
  3. előzetesen véleményezi a költségvetésről szóló önkormányzati rendelet módosításáról készített rendelet-tervezeteket;
  4. figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek és kiadások alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulására, a költségvetési egyensúly érdekében javaslatokat fogalmaz meg a képviselő-testületnek;
  5. felülvizsgálja és véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót, a zárszámadást;
  6. véleményezi a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet tervezeteket;
  7. figyelemmel kíséri, és pénzügyi szempontból ellenőrzi az Önkormányzat intézményeinek gazdálkodását;
  8. haladéktanul jelzéssel él a képviselő-testület felé amennyiben azt észleli, hogy az Önkormányzat által fenntartott intézmények költségvetési előirányzatukat túllépték, vagy ennek veszélye fennáll;
  9. megtárgyalja az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzésének tapasztalatait;
  10. javaslatot tesz intézményi ellenőrzések megtartására;
  11. feladatkörét érintően javaslatot tesz kitüntetésekre;
  12. javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában levő lakásingatlanok bérleti díjának mértékére vagy az értékesítési ár megállapítására;
  13. Körmend Város Gondnoksága részére javaslatot tesz az Önkormányzat tulajdonában lévő helyiségek bérleti díjának meghatározására;
  14. kezeli a képviselők vagyonnyilatkozatait;
  15. véleményezi a gazdasági kihatású, valamint az Önkormányzat vagyonát érintő javaslatokat, előterjesztéseket;
  16. véleményezi az önkormányzati érdekeltségű, és az Önkormányzat által alapított gazdasági társaság alapítását, átalakítását, megszüntetését és gazdálkodását;
  17. megtárgyalja az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságban az Önkormányzat képviseletében eljáró felügyelő bizottsági tag beszámolóját;
  18. véleményezi intézményalapítás esetén a működtetés és fenntartás költségvetési igényeit;
  19. véleményezi valamennyi hitel igénybevételének az indokoltságát, továbbá a visszafizetés garanciáit, feltételeit;
  20. tájékoztatást kérhet a belső ellenőr által folytatott és éppen folyamatban lévő ellenőrzésekről;
  21. véleményez minden egyéb, a képviselő-testület elé kerülő előterjesztést, amelynek pénzügyi, gazdasági kihatása van;
  22. tevékenységéről minden év december 31-ig írásos beszámolót készít a képviselő-testület számára.

Eseménynaptár

Hírek, aktuális

2025-02-18 10:42

Időgép

Amikor Körmend a megye elitjében voltTovább

2025-02-18 09:19

A város tizenkét temetőjének története

Előadás az év első Várostörténeti AkadémiájánTovább

2025-02-17 11:06

35 éve kép(b)en vagyunk

Jubileumi kiállításTovább

További hírek

Kövessen minket Facebookon is Felhívások Adatok

Partnereink