Pénzügyi és Közbeszerzési Bizottság
3 képviselő + 2 külsős tag
Elnök: Szlávik Csaba
Tagok: Tóth László, Kocsis István, id. Schreiber Mihály, ifj. Sövegjártó Zoltán
A bizottságok általános feladataik keretében
a) döntenek a hatáskörükbe utalt ügyekben;
b) a képviselő-testületi döntések előkészítése érdekében megvitatják, és állást foglalnak, javaslatot tesznek a feladatkörükbe tartozó ügyekben;
c) ellenőrzik feladatkörükben az Önkormányzati Hivatal munkáját a képviselő-testületi döntések előkészítése, és azok végrehajtása vonatkozásában;
d) javaslatot tehetnek a képviselő-testület hatáskörébe tartozó és a bizottság feladatkörét érintő személyi kérdésekben.
A Pénzügyi és Közbeszerzési Bizottság feladat- és hatáskörei:
- dönt a képviselő-testület által részére átruházott ügyekben;
- véleményezi az éves költségvetésről szóló önkormányzati rendelet tervezetét, valamint a végrehajtásról szóló beszámolót;
- előzetesen véleményezi a költségvetésről szóló önkormányzati rendelet módosításáról készített rendelet-tervezeteket;
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek és kiadások alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulására, a költségvetési egyensúly érdekében javaslatokat fogalmaz meg a képviselő-testületnek;
- felülvizsgálja és véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót, a zárszámadást;
- véleményezi a helyi adókról szóló önkormányzati rendelet tervezeteket;
- figyelemmel kíséri, és pénzügyi szempontból ellenőrzi az Önkormányzat intézményeinek gazdálkodását;
- haladéktanul jelzéssel él a képviselő-testület felé amennyiben azt észleli, hogy az Önkormányzat által fenntartott intézmények költségvetési előirányzatukat túllépték, vagy ennek veszélye fennáll;
- megtárgyalja az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzésének tapasztalatait;
- javaslatot tesz intézményi ellenőrzések megtartására;
- feladatkörét érintően javaslatot tesz kitüntetésekre;
- javaslatot tesz az önkormányzat tulajdonában levő lakásingatlanok bérleti díjának mértékére vagy az értékesítési ár megállapítására;
- Körmend Város Gondnoksága részére javaslatot tesz az Önkormányzat tulajdonában lévő helyiségek bérleti díjának meghatározására;
- kezeli a képviselők vagyonnyilatkozatait;
- véleményezi a gazdasági kihatású, valamint az Önkormányzat vagyonát érintő javaslatokat, előterjesztéseket;
- véleményezi az önkormányzati érdekeltségű, és az Önkormányzat által alapított gazdasági társaság alapítását, átalakítását, megszüntetését és gazdálkodását;
- megtárgyalja az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságban az Önkormányzat képviseletében eljáró felügyelő bizottsági tag beszámolóját;
- véleményezi intézményalapítás esetén a működtetés és fenntartás költségvetési igényeit;
- véleményezi valamennyi hitel igénybevételének az indokoltságát, továbbá a visszafizetés garanciáit, feltételeit;
- tájékoztatást kérhet a belső ellenőr által folytatott és éppen folyamatban lévő ellenőrzésekről;
- véleményez minden egyéb, a képviselő-testület elé kerülő előterjesztést, amelynek pénzügyi, gazdasági kihatása van;
- tevékenységéről minden év december 31-ig írásos beszámolót készít a képviselő-testület számára.